01. června 2022
Kategorie: Sportovec

4 tipy pro zvýšení výkonu na benchpress

Benchpress je jedním z velmi komplexních cviků a velmi často se mezi návštěvníky fitness center považuje za objektivní ukazatel síly. Pokud byste rádi zvedli svoji „maximálku“ na bench, připravili jsme pro vás několik jednoduchých tipů, které by vám mohly být nápomocné.

1) Silový trénink

Pokud chcete zvýšit svoji sílu na jakýkoliv cvik, musíte počítat s tím, že se nevyhnete silovému tréninku. Jeho princip spočívá v nižším počtu provedených opakování a vyšší váze naložené na čince. Konkrétně se pak obvykle jedná o série s maximálním počtem pěti opakování.

2) Variace benchpressu

Základem vaší snahy by samozřejmě mělo být zaměření na samotný benchpress. Ideální je však volit různé variační provedení. Pro zlepšení techniky i jednotlivých fází pohybu můžete použit například odporové gumy, floor press, multipress, tlaky s jednoručními činkami nebo benchpress bez opory nohou.

3) Doplňkové cviky

Kromě zmíněných variant je vhodné se v tréninku zaměřit také na doplňkové cviky. Jak již bylo zmíněno, benchpress je komplexním cvikem, u kterého je zapojena celá řada svalů. Pro jeho zlepšení je proto nutné procvičovat například také ramena, tricepsy nebo zádové svaly. Poskládejte svůj trénink chytře a neopomínejte žádnou z důležitých partií.

4) Strava a regenerace

Trénink je samozřejmě základem, ale bez kvalitní stravy a dostatečné míry regenerace se vám kýžených výsledků nedostane. Myslete proto i na to, že budování síly je komplexním procesem vyžadující perfektní jídelní plán a dostatek odpočinku mezi jednotlivými tréninky.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: