Jednoduché triky, kterými zvýšíte svou pracovní produktivitu
Bez ohledu na tom, v jakém oboru podnikáte, určitě neustále hledáte způsoby, jak být efektivnější a produktivnější. A pokud ne, s vaším byznysem to zřejmě půjde od desíti k pěti. Ale dost možná se vám stává, že namísto odškrtávání položek z nekonečného to-do listu stejně skončíte u sledování videí na Youtube nebo hraní si s telefonem. Proto jsme pro vás sestavili následující osvědčené tipy, jak se soustředit a být produktivní.
Vyhněte se multitaskingu
Dělat více věcí zároveň je na první pohled velmi účinné a efektivní, ale zdání v tomto případě klame. Podle vědeckých studií není možné, abyste se adekvátně soustředili na více věcí, kterým se věnujete současně. Soustřeďte se tedy vždy jen na jeden problém, a teprve po jeho vyřešení se začněte věnovat něčemu jinému.
Stanovte si 5 nejdůležitějších úkolů
Před většinou z nás neustále leží desítky větších či menších úkolů a naše přirozenost nás svádí k tomu, abychom nejprve dělali ty jednoduché a časově nenáročné. Tahle metoda samozřejmě není příliš efektivní, je třeba soustředit se nejprve na úkoly důležité a teprve pak na ty ostatní. Osvědčená tříkroková metoda známého investora Warrena Buffetta ke stanovování priorit je velmi prostá:
- Sepište si 25 úkolů, které musíte splnit
- Zakroužkujte si z nich 5 nejdůležitějších
- Po splnění všech pěti seznam doplňte a celý proces opakujte
Pracujte na svých pracovních návycích
Ať už využíváte jakékoli metody, například populární Pomodoro nebo Paretův princip, vždy je důležité se jejich pravidel opravdu držet. Staré dobré manažerské úsloví „Co lze změřit, to lze také zlepšit“ by vám v tomto ohledu mohlo pomoci. Pokud se vám podaří zaznamenat vaše pracovní nasazení v čase, pravděpodobně v něm najdete hluchá místa. Na ta se soustřeďte a vymyslete, jak výpadek produktivity napravit. Pokud jste po obědě pasivní, možná zjistíte, že je lepší zmenšit porci a dát si větší svačinu. Pokud vás káva obvykle vyhodí z koncentrace, zkuste si ji odpustit nebo dát v jiném okamžiku.