Chcete mít v práci klid? Tak nikdy šéfovi neříkejte tyto věty!
Klidná kancelář, pohodová atmosféra a vy ve flow – zní to jako sen? Možná ano, ale existují věty, které vám tento sen mohou rychle rozprášit. Přečtěte si, co si raději nechat pro sebe.
Práce by měla být místem, kde se cítíte dobře a produktivně. Všichni víme, že někdy může být vztah s nadřízeným trochu napjatý, ale s těmito tipy si udržíte kancelářskou loď na klidných vodách. Naučte se, jaké fráze byste měli ze svého slovníku v práci definitivně vyřadit.
1) „To není moje práce.“
Ano, občas je třeba nastavit hranice, ale flat-out odmítnutí úkolu může působit neochotně a nepružně. Místo toho zkuste: „Nevím, jestli jsem nejlepší osoba na tento úkol, ale rád pomůžu najít řešení.“
2) „Ale to jsme vždycky dělali takhle…“
Inovace je hnací silou úspěchu, a přilnavost k starým způsobům může zavánět zastaralostí. Zkuste nabídnout alternativu: „Mám nápad, který by mohl fungovat ještě lépe.“
3) „Nemám na to čas.“
Toto může znít jako odmítání odpovědnosti. Místo toho se nabídněte k diskusi o prioritách: „Můžeme probrat, kterým úkolům bych měl dát nyní přednost?“
4) „To je nespravedlivé.“
Život není fér – to víme všichni. Stěžování na nespravedlnost může znít dětinsky. Zkuste místo toho konstruktivní přístup: „Mohli bychom probrat, jak bylo toto rozhodnutí učiněno?“
5) „Nevím.“
Není ostuda nevědět, ale je důležité ukázat ochotu se učit. Přidejte: „Ale zjistím to a dám vám vědět co nejdříve.“
6) „To je problém někoho jiného.“
V práci jde o týmový výkon a odmítání spolupráce může vytvořit negativní dojem. Přeměňte to na příležitost k týmové práci: „Podívejme se na to společně a najděme řešení.“
7) „To musíte být vtip.“
Reagovat sarkasmem na nové návrhy nebo změny může způsobit, že budete vypadat neuctivě a neochotni ke změnám. Místo toho zkuste: „Zajímavý nápad, rád bych o tom slyšel více.“
8) „To jste mě nenaučil.“
Přenesení odpovědnosti na šéfa za vaše nedostatky v nácviku může vypadat nezodpovědně. Lepší je říci: „Mohli byste mi s tím prosím pomoci, nebo doporučit zdroje, kde se mohu dozvědět více?“
9) „Není to moje vina.“
Odmítnutí převzít odpovědnost za problémy může vést k narušení důvěry. Nahraďte to sebereflexí: „Pojďme zjistit, kde se stala chyba, abychom to mohli příště zlepšit.“
10) „Nemám na to náladu.“
Tato věta může zavánět nedostatkem profesionality a závazku. I když se nemusíte každý den cítit na sto procent, zkuste být proaktivní: „Zkusím to překonat a zaměřit se na práci, která je před námi.“
Všimli jste si nějakého vzoru? Ano, je to o přístupu. Důležité je, jak komunikujete a jak se snažíte najít řešení, ne jen poukazovat na problémy. S těmito tipy se nejen vyhnete potenciálním konfliktům, ale také ukážete, že jste proaktivní a ochotný přispět k lepší práci celého týmu. A to je přesně to, co chcete, že? Přejeme klidnou plavbu a spokojený den plný úspěšně splněných úkolů!