17. února 2020
Kategorie: Businessman

Nepřemýšlejte jen jako podnikatel, ale rovnou jako firma

Klíčem k úspěchu je naučit se správně přemýšlet. Negativisté se obvykle na vrchol nedostanou. Ne snad proto, že by byli nutně méně schopní než ostatní, jen se prostě raději nepustí do nejistého projektu. Ale i pokud se řadíte do širokého spektra optimistů, nebo ještě lépe mezi realisty, vaše myšlenky vás mohou při podnikání zradit. Dobrý podnikatel by měl pracovat nejen na svém byznys plánu, ale také na své hlavě.

Tři věci, které je třeba si uvědomit

Tara Gentile má mnohaleté zkušenosti s mentoringem kreativců na volné noze. Pravda, kreativci nepatří mezi nejtypičtější podnikatelské profese a svým naturelem jsou vždy tak trochu volnomyšlenkáři, ale Tařiny rady poslouchají i lidé z jiných branží.

Tyhle tři věci sama pokládá za nejdůležitější:

  1. Nepřemýšlejte o své práci jako někdo, kdo je za ni placený. V téhle chvíli už nejste zaměstnanec, ale firma, která má zdroje, náklady a výnosy.
  2. Najděte si čas a peníze na osobní rozvoj. Firmy také musí investovat do svých produktů, zaměstnanců a technologického vybavení.
  3. Uvědomte si, že váš zisk je jen zlomek vašich výnosů. Nejprve je třeba odečíst náklady. Divili byste se, kolik začínajících podnikatelů tuto zdánlivou samozřejmost podvědomě ignoruje a jejich byznys pak nevzkvétá.

Hlavně neusínat na vavřínech

Bez ohledu na to, že jste právě uzavřeli životní obchod, je třeba neusnout na vavřínech. Daří se vám? Skvěle! A co dělají přední světové firmy, když se jim daří? Investují do vývoje dalších produktů a služeb, aby si svou pozici na trhu udržely. A přesně tak byste se měli chovat také vy. Můžete zapracovat třeba na rozšíření svého portfolia a nabídnout tak klientům komplexnější služby.

A přesto umět relaxovat

Titulek tohohle odstavce může po předchozích řádcích působit nesmyslně. Ale je to tak, bez odpočinku to nejde. Znovu si pomůžeme příkladem z firemního prostředí. Bez teambuildingu a podobných aktivit, při kterých zaměstnanci lidově řečeno vypustí páru, se žádná prosperující firma neobejde. Neobejdete se bez nich ani vy.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: