Nejčastější chyby, kterým by se měl správný leader vyvarovat
Vést vlastní tým lidí není jednoduché. Ne každý má předpoklady na to, aby byl skutečný leader. A zatímco nikdo není dokonalý, není od věci na sobě neustále pracovat a zlepšovat se. Podívejte se na nejčastější chyby a slabosti, které by se u vedoucích pozic neměly objevovat přesto, že se s nimi často setkáváme.
Věřte svým zaměstnancům
První je nedostatek důvěry ke svým podřízeným. Snaha ovládat každý krok a sledovat každý detail jejich práce vede pouze ke ztrátě motivace a produktivity. Samozřejmě je žádoucí získávat od svých podřízených reporty práce, nemělo by se to ale dít každý den. S tímto problémem souvisí i snaha o neustále zapojení do všech projektů. Vytvořte si hranice a přiznejte si, že není ve vašich silách vše řídit.
Všichni leadeři dříve nebo později čelí určité stagnaci. I když se zdá, že se vaší firmě daří, neusněte na vavřínech. Naslouchejte zpětné vazbě od svých klientů, protože vždy je prostor pro zlepšení. Správný vedoucí by nikdy neměl být pokrytecký. Vždy následujte pravidla, která jste sami stanovili. Pokud od svých podřízených vyžadujete vytvoření určitého prostředí a nálady ve firmě, vždy se nejprve zeptejte sami sebe, zda i vy se na tom podílíte.
Nesnažte se všem zavděčit
Leadeři jsou jen lidé a stejně jako všichni lidé chtějí být oblíbení. Častou chybou vedoucích-začátečníků je dělání rozhodnutí, která jsou sice populární, pro business ale často nejsou příznivé. Místo toho, abyste se snažili všem zavděčit, se snažte být respektovaní a pochopení. Pokud musíte učinit nepopulární rozhodnutí, věnujte dostatek času tomu, abyste ho ostatním vysvětlili.
Pokud si nestanovíte požadavky a priority, nebudete schopní práci správně zorganizovat. Snažte se svému týmu vždy poskytnou jasné, přesně instrukce. Vysvětlete jim, čeho projektem chcete dosáhnout a udejte jim směr, kterým by se měli ubírat. Pokud jim nedáte kompletní zadání, budou tápat a prostor pro chyby se zvětší.