12. srpna 2022
Kategorie: Motorista

Hennessey Venom F5 Hypercar přesahuje rychlost 400 km/h

Tento supersport se řadí k dalším autům, které dokáží překonat rychlostní hranici 400 km/h. Cílem Hennessey Venom F5 je překonat hranici 300 mil/h (482 km/h).

Zatím se tomuto Hypercaru amerického původu povedlo dosáhnout během vysokorychlostních testů hranice 250 mil/h (402 km/h). Tento test se konal v únoru na Johny Bohmer Proving Grounds na Floridě, kde Hennessey vzal Venom F5, aby mohl nakalibrovat řízení, brzdy, motor a aerodynamiku. Cílem rozhodně nebylo vyvinout vyšší rychlost v porovnání s předchozími testy, ale i přesto se mu podařilo dosáhnout rychlosti 437 km/h.

Hennessey nepatří k jediným automobilům, které se snaží trhat rychlostní rekordy. SSC North America chce dosáhnout rychlosti 300 mph i s Tuatarou a další.

Překonání rekordu je na odkladu

Zakladatel společnosti John Hennessey tvrdí, že není momentálně v zájmu další překonání rekordu. Jeho pozornost se soustřeďuje na výrobu automobilů. Pokud vše půjde podle plánu, mohlo být dodáno více než 12 Venomů F5. Poté, což by mohlo být v druhé polovině tohoto kalendářního roku, by mohly následovat další vysokorychlostní testy. Napomoci k tomu by měl 6,6 litrový motor V8 s výkonem 1 817 koní přiblížit se hranici 300 mil/h.

Působivé zrychlení

Venom F5 byl vyprodaný za 2,1 milionu dolarů za kus a omezen pouze na 24 kusů. Dodává se výhradně s jednospojkovou poloautomatickou převodovkou s pádly řazení. Tato „bestie“ zrychlí z 0 na 100 km/h za působivých 2,6 vteřiny. A to není vše! Působivější je zrychlení z 0 na 400 km/h za, to se podržte, 15,5 vteřin!

Konstrukce z uhlíkových vláken dělá auto rychlejší

Ultralehké vozidlo, to je přesně Venom F5. Nízkou hmotnost ručí podvozek z uhlíkových vláken s váhou 86 kg. Společnost věnovala spoustu času pro dokonalý podvozek nejen po stránce váhy, ale i vzhledu.

Tento výrobce není jediným, kdo používá uhlíková vlákna. Kromě lehké váhy, má i skvostné bezpečnostní vlastnosti, díky své robustnosti. Hliníkový rám je spárovaný s karbonovým podvozkem, kde se spojuje motor a zavěšení. V případě nehody se součásti pomocného rámu deformují a pomáhají absorbovat energii narážejícího vozidla nebo konstrukce.

Zdroj / foto: hennesseyspecialvehicles.com

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: