25. března 2022
Kategorie: Businessman

Jak správně postupovat při nabírání nových zaměstnanců?

Každá firma, která zaznamená určitý růst, se dříve nebo později bude potýkat a najímáním zaměstnanců. To ale může být složitější, než se na první pohled zdá. Vše by mělo začít důkladným prozkoumáním ekonomické situace ve vašem regionu. Podívejte se na ostatní nabídky práce v okolí, abyste zjistili průměrný plat a jaký je o takovou pozici zájem.

Neslevujte z požadavků

Malé a začínající firmy většinou nemají vlastní HR oddělení, přesto byste měli zvážit, zda nebude lepší najmout někoho, kdo se v náboru lidí vyzná. Nevzdávejte se, dokud nezískáte člověka, který odpovídá vašim požadavkům, ani pokud prvních několik pokusů nevyjde. Před tím, než se ale pustíte do intenzivního hledání, musíte vědět, koho hledáte.

Pokud už pod sebou máte několik zaměstnanců, prodiskutujte s nimi, jaký by měl být ideální kandidát na jejich kolegu. Možná budou mít zajímavé poznatky, které byste si sami neuvědomili. Do inzerátu zahrňte co nejvíce detailů. Snažte se co nejpřesněji vypsat požadavky, náplň práce i očekávání. Měli byste také zahrnout základní informace o filozofii vaší firmy a o prostředí, ve kterém potencionální zaměstnanci budou pracovat.

Dejte uchazečům čas

Vybraným kandidátům dejte vědět s dostatečným předstihem, aby se mohli na pohovor připravit. Tím jim dáte možnost dostat ze sebe to nejlepší. Pokud je kandidátů víc, můžete uskutečnit vícekolové výběrové řízení. Odpovězte všem kandidátům, i těm kteří nakonec nebyli vybráni. To vytvoří dobré povědomí o firmě.

Po uskutečněných pohovorech nečekejte dlouho, než vyberete toho nejlepšího kandidáta. Pokud bude prodleva delší, mohlo by se stát, že ho mezitím zaměstnají jinde. Posledním krokem, který byste měli učinit, je prověřit vybraného kandidáta, abyste zjistili, zda není něco, co by mohlo být překážkou v práci. Pokud vše proběhne hladce, stačí jen domluvit si nástup a připravit novému zaměstnanci příjemné uvítání.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: