22. května 2022
Kategorie: PR tipy

Jak si snadno pořídit nový Volkswagen?

Za poslední tři roky se automobilový trh výrazně změnil. Zasáhla jej změna chování spotřebitelů, zpřetrhané dodavatelské vztahy, čipová krize i válka na Ukrajině. Lidé tak dnes o nákupu nového či zánovního vozu musí uvažovat trochu jinak. To platí i pro zákazníky třetí nejprodávanější automobilky u nás – Volkswagenu.

Už už to vypadalo, že největší změny na automobilovém trhu přijdou v souvislosti s Green dealem. Zdálo se, že nás čeká postupné zdražování nových vozů a jejich elektrifikace. Souhra výše zmíněných okolností ale znamená, že automobilky se perou s nedostatkem některých dílů, například čipů či kabelových svazků. Výroba se proto zpomaluje a omezuje. Co se prodlužuje, to je čekací doba na nové vozy. Ruku v ruce s tím vším i pomalu roste cena nových aut. V tomto ohledu není Volkswagen výjimkou.

Nové nebo zánovní?

I zákazníci zvyklí kupovat výhradně nová auta nyní přemýšlí, jestli tak budou pokračovat i nadále. Pokud je neodradí pořizovací cena, která u některých modelů vyrostla i o více než 10%, může zapůsobit představa dlouhé čekací doby. Vždyť dnes se nový vůz dodá i více než rok po objednávce. Samozřejmě záleží na modelu a konkrétní konfiguraci.

Štěstí má ten, kdo příliš nebazíruje na jednotlivých položkách výbavy či barvě. Ten si pak vybere i mezi skladovými vozy a dlouhé čekání se ho netýká. Kdo naopak pečlivě vybírá barvu lakování, materiál čalounění a rád si listuje dlouhým seznamem výbavových prvků, toho sice Volkswagen uspokojí, ale čeká jej několik měsíců, než bude vůz dodán.

Operativní leasing

Ještě než definitivně opustíme vody nových vozů, je třeba zmínit relativně novou možnost tzv. operativního leasingu. Jedná se o dlouhodobý pronájem nového či zánovního vozu, který se po uplynutí doby pronájmu obvykle vrací leasingové společnosti. Zákazník ho sice může za zbytkovou cenu koupit, ale většinou využívá možnost po roce či několika letech znovu přesednout do nového vozu.

Výhodou operativního leasingu Volkswagen je jasná cena a jednoduchost. Jeho součástí je totiž i veškerý servis, kompletní pojištění a třeba i přezouvání pneumatik. Kromě pohonných hmot tak nic dalšího neřešíte. Společnosti nabízející operativní leasing mají auta takřka ihned k dispozici, a tak jedna nepříjemnost rovnou odpadá. Je tedy pravda, že výběr výbavy a barev bývá často omezenější. Zejména u nejoblíbenějších vozů, jakými jsou například Volkswagen Golf, Volkswagen Tiguan nebo Volkswagen Passat si ale každý běžně náročný zákazník vybere.

Auto z druhé ruky

Pokud cena a případně i dlouhá čekací doba představují nepřekonatelný problém, přichází na řadu koupě zánovního, tedy de facto pouze zajetého vozu. V tomto případě rozhodně platí, že by člověk měl rozlišovat, kde vůz kupuje. Je rozdíl podepsat kupní smlouvu na vůz v hodnotě několika set tisíc korun s fyzickou osobou, s malým autobazarem s negativními recenzemi nebo velkou sítí autobazarů. Úplně nejlepší volbou je pak nákup od autorizovaného prodejce. V tom případě, si můžete být jistí, že nabízený vůz prošel důkladnou kontrolou, případně i výměnou opotřebených dílů. I když se to nezdá, i zánovní auto může zlobit.

Pneumatiky nebo brzdy může mít na odpis i roční auto, pokud se s ním hodně jezdilo, a moderní složitá technika v kombinaci s velmi nešetrným zacházením původního vlastníka může novému majiteli nadělat spoustu vrásek. A to zapomínáme třeba na auta po zatopení, která kdejaký vykuk vyčistí a nabízí téměř jako „funglovku“. Nic z toho se vám však při koupi zánovního vozu u autorizovaného prodejce nestane.

Dovoz vozu ze zahraničí

Hojně využívanou možností, jak pořídit nový, resp. zánovní vůz je dovoz ze zahraničí. Díky našemu členství v EU nejde o nijak extrémně složitou záležitost. Zákazníky přitom láká širší výběr, nižší ceny, často luxusnější výbava a představa lepšího stavu vozu. Díky celoevropským inzertním serverům dokonce není problém si vůz vybrat přímo z obýváku. I v tomto případě by ale člověk měl být opatrný. Zejména je třeba pečlivě vybírat firmu, které dovoz svěříte. Neměla by mít pouze byrokratické know-how a zkušenosti.

Dovozce by měl být také odborníkem, který stav vozu prověří přímo na místě. Představa, že každá ojetina třeba v Německu je v lepším stavu než stejný vůz z tuzemska, je totiž značně iluzorní. A pokud se bavíme o zánovních vozech, český trh zdaleka není špatný.

Širší výběr některých modelů za hranicemi je ale neoddiskutovatelný. Vždyť nejprodávanější vůz Evropy – Volkswagen Golf u nás drží „až“ desátou“ příčku. A v Evropě celkově šestý Volkswagen T-Roc u nás nefiguruje ani v první dvacítce. V ní Golf naopak doplňuje sedmnáctý Volkswagen Tiguan.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: