Chystáte se spustit a otevřít internetový e-shop?
Během pandemie vzrostl počet e-shopů dost významně. Mnoho e-shopů hlásí rekordní obraty. Pokud máte sen, že si založíte také, tak je potřeba se na některé věci připravit. Předtím, než začnete, si určete podnikatelský plán, kde se chcete v rozmezí pár let vidět. Udělejte si podrobnou analýzu, v čem chcete obchodovat a seznam konkurentů. Také si rozmyslete, kolik času jste ochotni do podnikání investovat, stejně jako finance.
Před registrací domény si určete počáteční náklady. Musíte počítat s platbou za webový hosting, softwarem, systémem prodejních míst i účetním softwarem. Promyslete si, jakým místem, zásobami a dalšími faktory disponujete, jestli se vyplatí tyto zásoby vlastnit nebo naopak pronajímat. Nezapomeňte také na zaplacení mezd zaměstnancům, které při dobrém chodu firmy budete určitě potřebovat.
Základem e-shopu jsou webové stránky a užitečné funkce pro zákazníky
Nevlastníte webové stránky? Tak si musíte zakoupit doménu. Měli byste přemýšlet o názvu vaší domény, která by se měla, co nejvíce přiblížit názvu obchodu, zkrátka něco, co bude krátké a dobře se sdílet.
Pamatujte, že lepší funkce znamenají větší komfort pro zákazníky, a tím i možnost přilákání více zákazníků. Tím máme na mysli například:
- Kalkulačka za dopravu
- Upozorňovací e-maily pro zákazníky s nedokončenou objednávkou
- Dárky, slevové akce
Starejte se o své stránky, buďte inovativní
Nezapomínejte na reklamu a na design. Dobře vypadající a funkční web zaujme daleko více než něco, co je průměrné a bez energie, na druhou stranu to zase nepřehánějte. Co se týče nastavení plateb, určitě nezapomeňte na, co nejvíce možností plateb.
Když se bavíme o vzhledu stránky, určitě mějte u každého produktu foto, v popisu klidně i video nebo něco, co nejvíce přiblíží potencionálnímu zákazníkovi daný produkt, který ho přesvědčí o jeho koupi. Určitě mějte nastavený systém tak, aby položky, které nemáte, nebyli náhodou dostupné. To potom odradí hodně lidí a může vám to zhoršit hodnocení, co se týče recenzí.
Jaké jsou výhody online obchodu?
Oproti kamenným obchodům nabízí online obchody každodenní možnost prohlížení a nakupování dostupných produktů nepřerušovaně po celý den. I když ze začátku investujete spoustu času do chodu obchodu, tak později můžete spravovat obchod, i když jste mimo kancelář. Online obchod nabízí více možností, jak nalákat zákazníky. Oproti kamenným obchodům, online obchody jsou k dispozici lidem z celé země nebo i dokonce světa.
Určitě se vyplatí pracovat s daty, které získáte. Jedná se o návštěvnost, prodej a mnohé další. Podle těchto dat si můžete určit, o který sortiment je enormní zájem a směřovat pozornost třeba tam.