14. října 2022
Kategorie: Businessman

Chcete navýšit pracovní morálku na maximum?

Zažíváte v práci chvíle, kdy po skončení zjistíte, že jste nebyli schopni splnit, co jste si předem stanovili, a tento problém se opakuje? Jsou různé práce, ale pokud se daný problém opakuje nebo se vyskytl až postupem času, tak je třeba zkusit změnit přístup. Nejhorší na tom je, že frustraci prohloubí stále se navyšující seznam úkolů. Co je třeba zkusit změnit k obrácení situace k lepšímu?

Pojďme se podívat na pár tipů, které mohou pomoci nastartovat vaši pracovní výkon k lepšímu, než co jste v poslední době předváděli.

Soustřeďte se na jednu práci, a ne na více

Mnoho dotyčných se diví, že jejich výsledky nejsou takové, jaké si představovali. Na vině většinou bývá to, že se snaží dělat více činností najednou (multitasking). Ano, někdy se dají zvládnout 2 činnosti, které nejsou tak náročné, ale ani tak neděláme, ani jednu na 100 %. Teď si představte, že se někdo snaží dělat až 5 činností najednou. Výsledek většinou bývá tristní. Zkuste se soustředit především na jednu činnost, kterou se budete snažit dělat, co nejlépe.

Dopřejte svému tělu dostatek přestávek. Hodně lidí upadá do omylu, že nepřetržitá práce urychlí práci. To je hloupost, práce bez přestávky zhoršuje koncentraci, rychlost, a tím hrozí i problémy, proto je lepší si dopřát přestávky pro oddych a načerpání sil.

Nemějte přehnané ambice a nejtěžší dělejte, jakmile se cítíte nejvíce připravení

Znáte to, někdy si toho nabalíme více, než jsme sami schopni unést. Proto je lepší, když si efektivně rozdělíte tyto úkoly na menší úkoly, s kterými začnete pracovat. Uvidíte, že po splnění některých částí hlavního úkolu budete mít větší radost, a o to větší motivaci, než kdybyste dělali pouze jen hlavní úkol bez progresu.

Někdy se ale těžkým úkolům nevyhneme. Na ty bychom se měli vrhnout tehdy, když se cítíme odpočatí a nejvíce ve formě. Pro někoho to může být tehdy, kdy má všechny důležité úkoly hotové, pro někoho postupně v různých etapách po dnech, zkrátka záleží na člověku. Rozhodně nedoporučujeme nechávat tyto úkoly na poslední chvíli, přivádí to zbytečně stres a většinou nezdary.

Pravidlo dvou minut

Existuje spousta, ale opravdu spousta činností, které stihnete do 2 minut. Je jedno, jestli se jedná o domácí práce, pracovní povinnosti nebo různé kancelářské činnosti (e-mail, hovor atd.). Zbytečně tyto činnosti neodkládejte, jak si navyknete je řešit, budete překvapeni, jak se vám postupem času navýší volný čas, a hlavně se zbavíte stresu. Nikdy nevíte, jestli volný čas budete mít i nadále, a můžete být nemile překvapeni, jak se snadno můžete dostat naopak do úzkých.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: