Veďte si podnikatelský deník – Nebo ještě lépe blog
Být podnikatelem nebo živnostníkem není lehký úděl, zejména když se ekonomice nedaří úplně nejlépe. Celé řadě lidí však i přesto podnikání či časově flexibilní práce na vlastní triko vyhovuje více než pravidelné směny v zaměstnání na hlavní pracovní úvazek. Pokud patříte mezi ně, měli byste si vést podnikatelský deník. To pokud jste méně literárně nadaní. Píšete-li čtivě a bez hrubek, psát podnikatelský blog může být ještě lepší.
Budete vědět, kde vám hlava stojí
Možná si teď klepete na čelo. Papírování máte už tak nad hlavu. A to přesto, že využíváte služeb účetního, daňového poradce a dalších odborníků. Denně jednáte s dodavateli i odběrateli, honíte faktury po splatnosti, o rozesílání e-mailů se vám pomalu i zdá, a teď byste si ještě ke všemu měli psát deníček jako malá holka?
Ano, protože podnikatelský deník vám pomůže dát věcem řád. Když si každý večer uděláte čtvrt hodiny času pro stručné sepsání toho nejdůležitějšího, co se vašemu byznysu v uplynulém dni přihodilo, spolu s tím, co vás trápí nebo naopak těší, uděláte si v podnikání pořádek. A hledat nějaké informace ve strukturovaném deníku je mnohem snazší než v poznámkách či dlouhých mailech.
Blog je skvělá bezplatná reklama
Jednoduchý, ale hezky vypadající blog, s jehož nastavením a provozem se nebudete zbytečně piplat, vám zdarma poskytuje prostor pro prezentaci. Vedete-li si deníček, co kdybyste jeho stručné shrnutí prezentovali veřejně? Tak, abyste si při tom udělali dobré jméno? Ano, je to skvělý nápad prakticky pro každého podnikatele.
A pro které obory se blogy hodí nejlépe? Výčet by byl dlouhý, a tak vyjmenujeme alespoň ty, u nichž to není tak úplně nasnadě:
- Autoservisy mohou čtenářům trochu poodhalit karty a ukázat, že v jejich provozovně se jedná férově
- Restaurace mají výhodu, že food blogy jsou dnes opravdu populární, a přesto bloguje jen málokterý podnik
- Také zemědělci se mohou svézt na vlně popularity blogů o zdravém životním stylu
- A konečně pro obchodníka by blog měl být nezbytností, která mu pomůže prodat jeho produkt i dovednosti