31. srpna 2020
Kategorie: PR tipy

Piha na kráse nové Octavie? Experti intenzivně řeší nedotažený software

Dlouhodobě nejprodávanější a současně nejdéle vyráběný model. Modla českých řidičů, jejíž poslední generace vytřela zrak snad každému, kdo vůči ní choval jakékoliv pochybnosti. To je Škoda Octavia – vůz, jenž byl, je a pravděpodobně i bude pro mladoboleslavskou automobilku naprosto zásadní. V pořadí již čtvrtá generace je bezpečnější, prostornější, praktičtější, a designově propracovanější než kdy předtím, nyní se však potýká s nečekanými problémy. Zaměstnanci se v posledních dnech intenzivně věnují odstraňování softwarových chyb.

Z informací, které publikoval týdeník Škodovácký odborář, je zřejmé, že zaměstnanci mají s opravou problematického softwaru plné ruce práce. Nedostatečná příprava zbytečně zbrzdila výrobu a každým dnem se navyšuje celkový počet rozpracovaných vozů o několik set kusů. Nejedná se přitom pouze o poslední model Octavie, ale také o nový elektromobil Enyaq.

Oprava jednoho vozu zabere v průměru půl hodiny

Škodovácký odborář upozornil, že dolaďování obou modelů (Octavie a Enyaqu) až v procesu výroby s sebou bohužel přináší určitá úskalí. Podle všeho se určité problémy nevyhnuli ani předchozí generaci. Současné potíže jsou podstatně horší, protože náprava nezabírá dvě až pět minut, ale až půl hodiny. Velká časová prodleva způsobuje zacpávání testovacích válců a výpravny, která není pro architekturu daných vozidel uzpůsobena.

V případě jednoho vozidla dokonce náprava zabrala 3,5 hodiny. Zaměstnanci jsou z nezvyklé situace psychicky vyčerpaní a potýkají se s velkou nejistotou. Kromě softwarových chyb totiž navíc přetrvává nedostatek motorů, jenž v minulosti automobilka řešila výrobou modelu A7 Combi. To již nyní není možné, produkce předchozí generace byla ukončena.

Automobilka problémy nekomentuje

Oficiální stanovisko automobilky není nijak překvapivé. Mluvčí Pavel Jína v reakci na publikovaný článek uvedl, že nová Škoda Octavia přináší nejmodernější technologie a vylepšování modelů po celou dobu jejich životního cyklu vede ke spolehlivější a bezpečnější mobilitě. Bez komentáře zanechal i tvrzení o elektromobilu, který se údajně musí na průměrně tři hodiny odstavit z montážní linky, a až po opravě softwaru pokračuje k dalším funkčním zkouškám.

Octavia není jediná, v moderních vozech je software komplikovaný

Na obranu Octavie lez uvést, že není zdaleka prvním (a určitě ne posledním) modelem, který se potýká s problematickým softwarem. Za zmínku stojí například osmá generace vozu VW Golf a problémy s automatickým tísňovým voláním eCall. V současné době tvoří elektronické systémy cca 40 % z výrobní ceny vozu a vyladění komplexní softwarové platformy je podstatně náročnější než v minulosti.

Pokud vás zajímá aktuální dostupnost vozů a platný ceník nové Škody Octavia, kontaktujte autorizovaného prodejce auto-poly.cz.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: