Muži si v pandemii oblíbili nákupy. Utratí více než ženy a polovina u pořizování módy přes e-shopy zůstane
Pryč jsou doby, kdy byla sobota v nákupáku pro běžného muže za trest. Poslední dekáda se nesla ve znamení vytváření vztahu českých mužů k módě, o čemž hovoří mimo jiné růst pánských krejčovství i holičství. Rok s koronavirem vztah pánů k módě nadále posílil: do kvalitnější módy nyní investuje dokonce 20 % mužů a 16 % žen.
Muži utratí na jeden nákup více než ženy
Průměrná výše nákupu je u mužů vyšší než u žen. Celých 39 % plánuje v následujících měsících utratit online nakupováním módy částky ve výši 1000–3000 korun, čtvrtina investuje mezi 3 000 a 10 000 korun, ukazuje aktuální výzkum GLAMI.
Bezmála polovina na e-shopech zůstane
Díky výhodám online nákupů, které šetří čas a energii dříve věnované chození z obchodu do obchodu, zkoušení či čekání ve frontách, plánuje zůstat u pořizování módy přes e-shopy 46 % mužů, o 14 % více než žen. Připlatit si za dopravu vadí mužům o něco méně než ženám, větší trpělivost mají také s čekáním.
Online nakupují mikiny, do prodejen vyrazí pro džíny
Na druhou stranu se muži nebojí po otevření kamenných prodejen vyrazit do terénu: 42 % mužů, o 10 % více než ženám, by nevadilo procházet se regály, i kdyby čísla koronavirových případů neklesala. Co by tam hledali? Džíny, na které čeká celých 55 % mužských respondentů GLAMI výzkumu. Co tedy muži během pandemie nejvíce nakupovali? Teplákové soupravy zažily nárůst o 423 %, také mikiny, tenisky a oblečení na spaní vyskočily v žebříčku prodejnosti.
O výzkumu Fashion (Re)search
Fashion (Re)search je dlouhodobý výzkumný projekt vyhledávače módy GLAMI o stavu české módní e-commerce, založený na kontinuálním sběru dat. V tomto výzkumu jsme použili výsledky průzkumu, který proběhl mezi 5 500 uživateli, z toho přes tisíci muži. Sběr dat proběhl v první polovině dubna 2021. Tyto data jsme porovnávali s daty ze stejného období loňského roku. Dále jsme použili interní data objednávek, kategorií a produktů na GLAMI.cz.