01. června 2021
Kategorie: PR tipy

Máte hlouběji do kapsy? Škoda chystá více levnějších verzí aut

Škoda – navzdory problémům, které přinesla pandemie koronaviru – nepřestává chrlit novinky. Momentálně jde o přesun výroby úspěšné vlajkové lodi Superb na Slovensko. Důvodem není nic jiného než příprava kapacity pro produkci nových verzí stávajících modelů značky. Těšit se mohou zákazníci se zájmem o nejzákladnější verze. Právě ty totiž v brzké době doplní stávající nabídku.

Škoda zvládla pandemickou krizi obstojně

Pandemie ekonomicky zasáhla mnohá odvětví a automobilový průmysl pocítil její dopad velmi tvrdě. Podle šéfa automobilka Thomase Schäfera však Škoda situaci zvládla. Na jaře, během lockdownu, sice zavřela stavidla výroby, ale členové týmu doma nelenili a usilovně se připravovali na „po-lockdownový“ restart. Ke konci roku 2020 tak firma vykázala zisk ve výši 765 milionů eur a zvýšila svůj tržní podíl.

Problémy se součástkami

Začátek letošního roku byl pro automobilku poněkud problematický, protože se společně s ostatními značkami potýkala s nedostatkem polovodičů. Výroba navíc není doposud plynulá kvůli odstávkám způsobenými dodržováním hygienických opatření. S jakýmikoliv odhady ohledně výrobních plánů je proto vedení Škody opatrné. Je velmi těžké predikovat, zda se schopnost vyrábět opět z nějakého důvodu neomezí.

Směřuje Škoda k levnějším vozům?

Není tajemstvím, že prodejní úspěchy Škody paradoxně vadí managementu Volkswagenu. Po nástupu Schäfera do funkce proto veřejnost s napětím očekávala, jakým směrem bude automobilku vést. Ještě před pandemií ji chtěl koncern směřovat do levnějšího segmentu, čímž však vyvolal silnou vlnu kritiky. Přeci jen jde o značku, která si v posledních letech vybudovala silnou pozici a dobré renomé napříč mnoha evropskými trhy. Bývalý šéf Bernhard Maier následně odboráře uklidňoval a slíbil, že se hodnoty značky nezmění.

Navzdory všemu je Škoda v pozici, ve které přímo konkuruje francouzským, korejským a japonský automobilkám. Těm by v budoucnu ráda zasadila úder prostřednictvím nejlevnějších verzí, pro které v minulosti neměla kapacitu.

Portfolio značky je nyní nejširší v historii a automobilka neusíná na vavřínech. Loni zažil velkou změnu ceník Škody Octavia – nový model vypadá skvěle a za svůj design dokonce získala Red Dot Award.

Letos prošel aktualizací ceník Škody Kodiaq – automobilka představila inovovanou verzi, které se mimo jiné dočkala i Fabia.

Otázkou je, zda management vyslyší zbožná přání zákazníků, kteří touží po levnějším „kamíku“. Městský crossover je v pořadí čtvrtým SUV značky a původně byl určen pouze pro čínský trh, kde se prodává nejlevnější verze. Ceník Škody Kamiq začíná na 407 900 za model se základním 1,0 TSI. V Číně je k dostání základ za cenu pod 300 tisíc Kč, a to se silnější motorizací.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: