09. června 2025
Kategorie: PR tipy

Eurosport zůstává hlavním vysílatelem Roland Garros: Nová dohoda platí až do roku 2030

Fanoušci antukového Grand Slamu Roland Garros se nemusejí bát, že by přišli o přímé přenosy svého oblíbeného turnaje. Společnost Warner Bros. Discovery (WBD), která vlastní Eurosport, totiž dosáhla dohody s Francouzskou tenisovou federací (FFT) na prodloužení vysílacích práv. Eurosport tak bude i nadále přinášet přenosy z Roland Garros minimálně do roku 2030, čímž se délka jeho partnerství s tímto turnajem přehoupne přes čtyřicet let.

Poprvé se Roland Garros na obrazovkách Eurosportu objevil už v roce 1989. Od té doby se turnaj stal nedílnou součástí programové nabídky stanice. S rozvojem digitálních služeb, jako jsou HBO Max a discovery+, se navíc rozšířila i možnost sledování jednotlivých zápasů, čímž se přenosy zpřístupnily dalším milionům fanoušků. Eurosport má exkluzivní práva na vysílání Roland Garros v celé Evropě, výjimku tvoří pouze Velká Británie a Irsko, kde je turnaj přenášen prostřednictvím partnerského kanálu TNT Sports. Na způsobu distribuce se nic nezmění ani po roce 2025 – diváci si tak i nadále budou moci vychutnávat všechny zápasy prostřednictvím klasické televize i online streamingu.

Unikátní pokrytí a miliardové zásahy na sociálních sítích

Společnosti TNT Sports a Eurosport zajišťují kompletní zpravodajství z Roland Garros a doplňují ho rozsáhlým obsahem na všech dostupných platformách. Jejich digitální kanály fungují v 19 jazykových verzích, což jim umožňuje oslovit široké mezinárodní publikum. Jen v roce 2025 jejich videa nasbírala více než 620 milionů zhlédnutí a zaznamenala 30 milionů interakcí. Kromě přímých přenosů produkují také krátká videa, sestřihy nejlepších momentů, zákulisní reportáže nebo exkluzivní rozhovory s tenisovými legendami. Díky tomu se daří nejen udržovat zájem stávajících fanoušků, ale i oslovovat nové diváky, kteří si k tenisu teprve hledají cestu.

Prezident Francouzské tenisové federace Gilles Moretton vnímá prodloužení spolupráce jako potvrzení dlouhodobě funkčního a důvěryhodného partnerství. „Dlouholeté výsledky Roland Garros na platformách Warner Bros. Discovery jsou velmi silné. Naši partneři dokážou výborně prezentovat tenisový obsah evropskému publiku, a zároveň věřím, že i samotný turnaj má co nabídnout díky své atmosféře, organizaci a tradici. Jsme přesvědčeni, že Roland Garros má celosvětový potenciál, který chceme dál společně rozvíjet,“ uvedl Moretton.

Globální partnerství a expanze do USA

Zástupci Warner Bros. Discovery si pochvalují nejen sílu turnaje, ale i jeho lidský rozměr. „Roland Garros má výjimečné historické postavení, ale především je každoročně zdrojem silných lidských příběhů. To se skvěle hodí k našemu zaměření na kvalitní sportovní vyprávění. Umíme tvořit atraktivní živé přenosy i další obsah, který si najde cestu k milionům fanoušků po celé Evropě,“ říká Andrew Georgiou, prezident a výkonný ředitel WBD Sports Europe. Doplnil, že nová dohoda zahrnuje i rozšíření vysílacích práv do Spojených států, kde bude turnaj dostupný na stanici TNT Sports, stejně jako na streamovací platformě Max a přidružených kabelových kanálech TBC a truTV. Tím se z WBD stává globální mediální partner Roland Garros.

Andrew Georgiou, prezident a výkonný ředitel WBD Sports Europe (vlevo) a Gilles Moretton, prezident Francouzské tenisové federace.

Toto rozšíření spolupráce dále posiluje již tak úzké vazby mezi FFT a WBD. Od roku 2025 tak bude Roland Garros dostupný nejen evropským, ale i americkým divákům prostřednictvím stejných kanálů, které už znají z jiných sportovních událostí. Partnerství tím nabývá skutečně mezinárodního rozměru, který podtrhuje význam pařížského turnaje na světové tenisové scéně.

Rekordní sledovanost a rostoucí popularita napříč Evropou

Zájem o Roland Garros se stále zvyšuje, což potvrzují i čísla sledovanosti během prvního týdne ročníku 2025. Warner Bros. Discovery hlásí rekordní výsledky na Eurosportu i TNT Sports hned v několika zemích. V Itálii k vysoké sledovanosti přispěl zejména výborný výkon domácího hráče Jannika Sinnera, jehož osmifinále se stalo jedním z nejsledovanějších zápasů turnaje. V Polsku se letošní ročník zařadil mezi tři historicky nejsledovanější na Eurosportu podle celkového času sledování. Ve Velké Británii jde o druhý nejsilnější ročník od roku 2017, a navíc zde padl rekord v ženském semifinále – zápas mezi Arynou Sabalenkovou a obhájkyní titulu Igou Šwiatekovou sledovalo nejvíce diváků v historii.

Rostoucí zájem se promítl i do sledovanosti streamovacích platforem. V Itálii vzrostl počet unikátních diváků o 36 %, v Nizozemsku o 46 %, v Británii o 7 % a v Německu o 8 %. Tato čísla potvrzují, že Roland Garros je čím dál přitažlivější i pro diváky, kteří dávají přednost sledování obsahu online.

Tradice a budoucnost jdou ruku v ruce

Dohoda mezi Warner Bros. Discovery a Francouzskou tenisovou federací nejen potvrzuje silné partnerství dvou stabilních hráčů v oblasti sportovního vysílání, ale zároveň otevírá nové příležitosti pro růst a globalizaci pařížského Grand Slamu. Eurosport si tak i v následujících letech udrží roli hlavního vysílatele jednoho z nejprestižnějších turnajů tenisového kalendáře a fanoušci po celém světě se mohou těšit na další roky plné špičkového tenisu, emocí a příběhů, které přesahují hranice kurtu.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: