CRM systém: Co to vlastně je a proč byste jej měli využívat?
Vytvářet dobrý vztah se zákazníky je dnes prakticky nutnost, pokud chcete ve svém podnikání uspět. Jenže jak na to, aby to dávalo smysl? Vyplatí se využít nástroje, které se nabízí. A jedním z nich je i CRM software.
Co vlastně to CRM znamená?
Zkratka CRM znamená Customer Relationship Management a už podle překladu může být jasné, k čemu slouží. Jde o podnikový informační systém, který má pomoci k řízení vztahů se zákazníky a jejich zlepšení. Jde zkrátka o nástroj, který slouží ke správě, sledování a organizaci kontaktů. A ke spokojenosti klientů.
Spolu s tím vám ale může pomoci s optimalizací prodejních a marketingových procesů. Jaké benefity tedy určitě přináší?
Lepší komunikace
Podstatou každého dobrého vztahu je komunikace. A o co je komunikace rychlejší a přesnější (odpovídat zákazníkům rychle a přesně je známkou profesionality), o to je daný vztah lepší. CRM systém vám umožní lepší personalizaci a zároveň automatizaci některých procesů. Díky tomu budou mít vaši klienti pocit, že vám na nich opravdu záleží.
Upevnění vztahů
Díky možnosti zaznamenávat jednotlivé interakce s klientem dokážete dobře odhadnout jejich rozpoložení a reagovat v reálném čase na to, co zrovna řeší. Díky tomu nebudou mít zákazníci tendence přecházet ke konkurenci.
Lepší správa dat a predikce nabídek
Software CRM může podnikům pomoci efektivněji ukládat a spravovat údaje o zákaznících, snížit počet chyb a zvýšit přesnost údajů. Zároveň vám to dá jistou možnost predikce nákupů, protože znáte potřeby svých klientů. Tím jste o krok blíže ke splnění svých prodejních cílů.
Přesnější zacílení na leady
Jako lead se marketingovém pojení označuje člověk, který projevil zájem o vaše služby. Díky CRM systému jste schopni tento zájem zaevidovat a zároveň si udělat přesnější obrázek o tom, kdo daný člověk vlastně je. A díky tomu mu jít více naproti.
Zlepšení marketingu
Software CRM může podnikům umožnit vytvářet cílenější a efektivnější marketingové kampaně na základě poznatků o chování a preferencích zákazníků. Spolu s tím si můžete klienty rozdělit do podrobných segmentů. Zároveň se nabízí možnost využít jednoduché šablony e-mailů, dokumentů a dopisů, díky čemuž se zlepšuje i celková efektivita.
Lepší spolupráce týmů
CRM systém umožňuje efektivnější spolupráci v rámci týmů, sdílení informací a poznatků napříč odděleními a funkcemi. Ať už jde o obchodní tým, marketing, nebo nábor. Není totiž potřeba si složitě předávat informace – pracovníci vše najdou na jednom místě.
Zvýšení produktivity
Díky automatizaci rutinních úkolů a poskytování jednotného centralizovaného pohledu na informace o zákaznících může software CRM pomoci podnikům zvýšit produktivitu a snížit manuální zátěž.
Podrobnější reporting
Veškeré údaje, které o svých zákaznících nashromáždíte, je důležité nějakým způsobem přehledně reportovat. Proto CRM pomáhá podnikům vyhodnocovat chování zákazníků a prodejních výsledků, a tak identifikovat trendy a příležitosti ke zlepšení.
Jak jej vlastně vybrat?
Jak vidíte, benefitů, které CRM systém přináší, je celá řada. Je ale důležité zvolit takový systém, který vám poskytne širokou škálu služeb – od vícero jazykových mutací přes uživatelskou přívětivost a intuitivnost po nonstop podporu a snadnou integraci s dalšími systémy.
Zároveň je důležité myslet na cenovou dostupnost, přístup odkudkoli a samozřejmě soulad s legislativou GDPR v rámci ochrany osobních údajů. Celkově jde také o mindset společnosti. Důležité je totiž myslet dlouhodobě, protože upevňování vztahu se zákazníky je běh na dlouhou trať. Váš dodavatel by tak měl být někdo, kdo splňuje vaše potřeby, má ideálně pevnou pozici na trhu a můžete se na něj kdykoli obrátit.