20. dubna 2025
Kategorie: PR tipy

Český fanoušek roku: Heineken vyšle jednoho z vás na finále Ligy mistrů

Zatímco se na evropských trávnících rozhoduje o tom, kdo se dostane až do samotného finále Ligy mistrů UEFA, v Česku probíhá jiný typ vyřazovacích bojů. Heineken, dlouholetý partner této prestižní soutěže, se rozhodl ocenit ty, kteří ji sledují z hledišť nebo u obrazovek – věrné fanoušky, kteří pro svůj klub dýchají. Vyrazil proto do českých měst a obcí hledat opravdového fotbalového srdcaře – člověka, který kvůli zápasu svého týmu klidně přehodí celý den, zmokne až na kost a neváhá ujet stovky kilometrů. Čtyři finalisté už byli vybráni a nyní je na fanoušcích, aby svým hlasem rozhodli, kdo z nich si zaslouží výlet snů – vstupenku na finále Ligy mistrů v Mnichově.

Fanoušci jako hybná síla fotbalu

Na první pohled by se mohlo zdát, že nejdůležitější jsou hráči na hřišti. Jenže atmosféru, která z fotbalu dělá výjimečný zážitek, vytvářejí právě fanoušci. Heineken se proto rozhodl vzdát hold těm nejvěrnějším. „Fotbal není jen o devadesáti minutách. Je to životní styl, oddanost, emoce. Proto jsme chtěli vyzdvihnout ty, kteří to mají stejně,“ vysvětlil Jaro Garai, brand manager Heinekenu v Česku.

Aby našli ty největší fanoušky, sestavil Heineken speciální tým – tzv. scouting tým – ve složení Zdeněk Folprecht, bývalý profesionální fotbalista a dnes komentátor, a Paulie Garand, rapper a fanoušek Slovanu Liberec, který sám kdysi oblékal dres tohoto klubu. Společně objížděli republiku a hledali lidi, kteří by nikdy nevynechali zápas svého týmu – ať už se hraje kdekoliv a za jakéhokoliv počasí.

Čtyři finalisté, jedno místo ve finále Ligy mistrů

Z jejich pátrání vzešla čtveřice mimořádných fanoušků: Jindra Kapic, Tomáš Roman, Tomáš Bělík a Roman Kuklík. Tito čtyři se dostali do tzv. fanouškovského play-off a teď už záleží jen na veřejnosti, kdo z nich postoupí až na vrchol.

Hlasování má dvě kola. V tom prvním, které probíhá od 22. dubna do 4. května, mohou lidé na speciální stránce projektu (microsite Seznam Native) zvolit dva fanoušky, kteří se dostanou do finálového kola. Druhá fáze, tedy samotné finále, se pak odehraje od 5. do 18. května. A právě tehdy se rozhodne, kdo se podívá přímo do Mnichova na zápas, který sleduje celý svět – finále UEFA Champions League.

I neúspěšní finalisté si odnesou odměnu

Ani ti, kteří v hlasování neuspějí, neodejdou s prázdnou. Heineken je totiž odmění vstupenkami na některý ze zápasů základní části příštího ročníku Ligy mistrů 2025/26. I oni tak zažijí elektrizující atmosféru této elitní soutěže na vlastní kůži.

Do soutěže se navíc mohou aktivně zapojit i ostatní fanoušci. Stačí hlasovat pro svého favorita a deset vylosovaných získá speciální Heineken balíček s tematikou Ligy mistrů. Každý má šanci vyhrát, a hlasovat se dá v každém kole jen jednou.

Heineken a fotbal: spojení s tradicí

K této příležitosti uvedl Heineken limitovanou sérii plechovek a lahví s designem inspirovaným Ligou mistrů a Mnichovem jako letošním dějištěm finále. Jde o symbolické propojení značky s tím nejlepším, co fotbal nabízí – vášni, dramatu a fanouškovské věrnosti.

Kdo jsou tváře kampaně?

Zdeněk Folprecht je jméno, které rezonuje mezi fanoušky českého fotbalu. Už ve svých deseti letech přestoupil do pražské Sparty a později vedl český národní tým do 18 let jako kapitán. Hrál za celou řadu klubů, včetně Slovanu Liberec nebo Viktorie Žižkov, a zkušenosti sbíral i v zahraničí – konkrétně na Kypru a v Ázerbájdžánu. Kvůli zranění kolene ukončil aktivní kariéru v roce 2022, ale u fotbalu zůstal jako komentátor a expert. Dnes ho fanoušci znají i díky podcastu Kudy běží zajíc.

Paulie Garand, vlastním jménem Pavel Harant, je znám především jako rapper a hudebník, ale fotbal je jeho druhou vášní. Jako mladý hráč působil ve Slovanu Liberec a na svůj klub nikdy nezapomněl. Dokazuje to i ve své tvorbě – například remixem písně L.B.C., kterým reagoval na změny v trenérském týmu Slovanu. V kampani Heinekenu se vydal po boku Folprechta hledat ty nejvěrnější fanoušky – takové, jakým je on sám.

Finále Ligy mistrů jako životní zážitek

Heineken touto kampaní nejen podporuje svou dlouhodobou vazbu na UEFA Champions League, ale především staví do popředí to, co fotbal dělá opravdu výjimečným – fanoušky. Vítěz ankety se stane symbolem této vášně a za odměnu ho čeká zážitek, na který nezapomene do konce života.

Líbil se ti článek? Sdílej jej přátelům: